Završeni projekti
- Početna
- Završeni projekti
Završeni projekti
Projekat SMARTMED – Osnaživanje Mediterana za SMART turizam
Program transnacionalne saradnje
Interreg MED 2014 – 2020, obuhvata četiri tematska područja (osi), od
kojih se četvrta (međusektorska) os – Jačanje upravljanja Mediteranom,
odnosi na jačanje upravljačkih kapaciteta Mediterana.
U okviru
navedene osi razvijen je inovativni projekat PANORAMED u obliku
platforme koja okuplja 21 partnera iz 12 zemalja Mediterana. Glavni cilj
ove inicijative je jačanje kapaciteta nacionalnih i javnih vlasti za
koordinirani doprinos postojećim i budućim strategijama i inicijativama
na Mediteranu. Projekat je fokusiran na dva ključna sektora, Obalni i
pomorski turizam i Pomorski nadzor, kroz finansiranje provedbe po 2
strateška projekta u svakom sektoru.
Cilj projekta SMARTMED – Empower Mediterranean for SMART Tourism,
jednog od dva projekta u sektoru Obalni i pomorski turizam, je razvoj
Mediterana kao atraktivne, pametne i uključive destinacije. Projekat
SMARTMED će se suočiti s ključnim izazovima za regiju Mediterana u
razvoju pametnog, uključivog i održivog turizma, prvenstveno visoke
sezonalnosti i nedostatka suradnje ključnih sudionika u sektoru.
Glavni rezultat projekta
je novi poslovni model SMART turizma koji će se izraditi kroz projekt
na temelju provedenih analiza, konsultacija s dionicima, testiranja kroz
pilot projekte i povećanje kapaciteta dionika za provedbu pilot
projekata, te će se znanje stečeno u projektu transferirati i
kapitalizirati na nivou Evropske unije u obliku e-learning platforme i
preporuka za razvoj budućih politika kako bi se moglo iskoristiti u
okviru budućeg višegodišnjeg finansijskog okvira u razdoblju 2021-2027.
Projektni partneri:
Uz vodećeg partnera projekta, Ministarstvo turizma i sporta Republike
Hrvatske, u projektu učestvuje još 12 projektnih partnera:
- Barcelona Metropolitan Area, Španija
- Atout France, Francuska
- Ministarstvo održivog razvoja i turizma, Crna Gora
- Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanskog kantona, Bosna i Hercegovina
- Regija Puglia, Italija
- Regija Valle d’Aosta, Italija
- Hrvatska gospodarska komora, Rijeka, Hrvatska
- Ministarstvo turizma, Grčka
- Turismo de Portugal, Portugal
- Sveučilište na Primorskem – Fakultet turizma, Slovenija
- Regija Occitanie, Francuska
- Conference of Peripheral Maritime Regions of Europe (CPMR), Francuska
Ukupna vrijednost projekta je 3,000.000,00 eura, od čega se iz Evropskog fonda za regionalni razvoj sufinansira 2,55 miliona eura.
Period implementacije projekta: 01.09.2019 – 30.09.2022.
Web stranica projekta: smartmed.interreg-med.eu
Rezultati WRECKS4ALL projekta
Nakon 30 mjeseci realizacije projekta pod nazivom “Zaštita podvodnog nasljeđa kroz digitalizaciju i valorizaciju kao novi oblik turističke ponude” – WRECKS4ALL, finansiranog u sklopu Interreg IPA programa prekogranične saradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014-2020, u nastavku su dati glavni rezultati projekta:
O.T1.1. Organizovana obuka na temu destinacijskog menadžmenta i turističke promocije podvodnog kulturnog nasljeđa za 60 osoba u zemljama učesnicama projekta
https://www.hercegovina.ba/radionica-destinacijski-management/
O.T1.2. Organizovana obuka na temu podvodne arheologije i fotogrametrijskog snimanja za 42 osobe u zemljama učesnicama projekta
O.T1.3. Izrada 9 VR/AR proizvoda virtuelne realnosti na temu podvodnog kulturnog nasljeđa
O.T1.4. Virtuelna mapa olupina i podvodnog kulturnog nasljeđa Istočnog Jadrana
O.I1.1. Otvorena tri prostora adaptirana za posjetu lokalitetima podvodne kulturne baštine Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore kroz virtuelnu realnost i simulaciju ronjenja
https://www.ucg.ac.me/objava/blog/548264/objava/155296-otvoren-je-wreck4all-vr-showroom-u-splitu
D.C.2.1. Publikacija tematske rute potvodnog kulturnog nasljeđa
D.C.4.2. Mapa olupina i podvodnog kulturnog nasljeđa Istočnog Jadrana
D.C.4.3. Pamfleti olupina i podvodnog kulturnog nasljeđa Istočnog Jadrana
D.C.5.1. Aplikacija za mobilne telefone Wrecks4all
D.C.5.3. Video materijali projekta
https://www.youtube.com/watch?v=KRAF8d9aPQI
https://www.youtube.com/watch?v=8FfojEDLjeU
Ostvarene ciljne grupe: |
|
Ciljna grupa | Indikator |
Lokalna javna uprava | 4 |
Regionalna javna uprava | 4 |
Interesne grupe uključujući NVO | 24 |
Mala i srednja preduzeća | 45 |
Organizacija za podršku poslovanju | 5 |
Nacionalna javna uprava | 2 |
Javnost | 15.000 |
Više o pojedinačnim aktivnostima na projektu, možete pročitati na:
https://www.hercegovina.ba/?s=wrecks4all
Dokumenti:
Projekat EXChAngE – Istraživanje prekogranične vodene biološke raznolikosti
Naziv projekta i akronim: Explore Cross-border Aquatic Biodiversity – EXChAngE
Opis projekta: Aktivnosti će se provoditi s glavnim ciljem jačanja i diverzifikacije turističke ponude kroz istraživanje prekogranične vodene biološke raznolikosti i omogućavanje boljeg upravljanja i održivog korištenja kulturne i prirodne baštine. Projekat razvija novi prekogranični turistički proizvod – Plavu kartu, koji omogućava posjete novim tematskim rutama: Dubrovnik i Akvarijum (HR), Kotor i Akvarijum Boka (CG), Vodena staza Hutovo Blato, kao i Stari most u Mostaru i rijeka Neretva (BiH) i privlači više turista u tu oblast.
Ukupan budžet projekta: 1.686.047,15 EUR
Iznos sufinansiranja: 1.433.140,05 EUR
Period implementacije projekta: 15.08.2020 – 14.08.2022.
Prioritetna os: Projekat EXChAngE implementira se u okviru Prioritetne osi 3 / ‘Doprinos razvoju turizma i očuvanju kulturnog i prirodnog nasljeđa’ Interreg IPA Programa prekogranične saradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014-2020.
Projektni partneri (PP):
- Sveučilište u Dubrovniku, Hrvatska (vodeći partner)
- Turistička organizacija Kotor, Crna Gora (PP2)
- Univerzitet Crne Gore, Institut za biologiju mora, Crna Gora (PP3)
- Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanskog kantona/županije, BiH (PP4)
- Javno poduzeće “Park prirode Hutovo blato” d.o.o. Čapljina, BiH (PP5)
Web stranica Programa: www.interreg-hr-ba-me2014@2020.eu
Projekat je sufinansiran sredstvima EFRR i IPA II fondova Evropske unije.
Projektni websajt: http://exchange.imp-du.com/
Uspostavljanje Vinske ceste Hercegovine
Naziv projekta: Uspostavljanje Vinske ceste Hercegovine
Program: CARDS 2004, EU podrška za regionalni ekonomski razvoj u BiH
Status projekta: Implementiran
Period impl.: 2006/07
TZHNK/Ž Nositelj projekta
Ukupni budžet: 225.359,00 EUR (TZ sufinansiranje: 25.359,00 EUR, EU: 200.000,00 EUR
Opis: Cilj projekta bio je prepoznatljivost regije Hercegovina kao proizvođača vina iz autohtonih vinskih sorti: žilavka, blatina, krkošija I bani te zaštita pomenutih autohtonih vinskih sorti. Glavne provedene aktivnosti projekta: definisanje elemenata ponude koje treba da sadrži turistički proizvod “Vinska cesta”, izrada marketing analize i marketing koncepta za vinsku cestu, označavanje vinske ceste, osnivanje vinoteke i dijeljenje iskustva iz projekta “Uspostavljanje vinske ceste u regiji Hercegovina” drugim potencijalnim korisnicima. Glavna postignuća: Regija Hercegovina prepoznata kao proizvođač vina iz autohtonih vinskih sorti: Žilavka, Blatina, Krkošija i Bena, Povećanje turističkih prihoda u regiji Hercegovine, senzibilizacija lokalnog stanovništva za mogućnost turističkog savjetovanja.
Izrada koncepta za sistem obilježavanja i interpretaciju turističkih atrakcija i turističke signalizacije u HNŽ-K
Naziv projekta: Izrada koncepta za sistem obilježavanja i interpretaciju turističkih atrakcija i turističke signalizacije u HNŽ-K
Program: CARDS 2002, EU podrška za regionalni ekonomski razvoj u BiH
Status projekta: Implementiran
Period impl.: 2005/06
TZHNK/Ž Nositelj projekta
Ukupni budžet: 99.014,86 EUR (TZ sufinansiranje: 19.903,00 EUR, EU: 79.611,86 EUR
Opis: U okviru projekta izrađen je koncept za sustav obilježavanja i interpretacije turističkih atrakcija , kao i turistička signalizacija u HNŽ-K, a sve u skladu sa europskim standardima. Cilj projekta bio je da turistička signalizacija u HNŽ-K olakšava dostupnost destinacija i turističkih atrakcija i služi kao primjer za turističku signalizaciju u drugim regijama BiH. Glavne aktivnosti projekta bile su: senzibilizacija i uključivanje aktera projekta u tematiku turističke signalizacije, izrada studije na temu “Sustav obilježavanja i interpretacije turističkih atrakcija u HNŽ-K“, publikacija projekta i Vodiča te postavljanje turističke siganlizacije u HNK-Ž. Glavna postignuća: Razrada turističke strategije HNK, poboljšana kvaliteta turističkih atrakcija u različitim regijama Bosne i Hercegovine, povećan turistički promet u HNK
Projekt razvoja ruralnog turizma u Hercegovačko-neretvanskom kantonu/županiji
Naziv projekta: Projekt razvoja ruralnog turizma u Hercegovačko-neretvanskom kantonu/županiji
Status projekta: Implementiran
Period impl.: oktobar 2015 – april 2017.
TZNK/Ž nositelj projekta
Ukupni budžet: 62.724,47 EUR (u cjelosti finansirala TZ)
Opis: Specifične ciljevi projekta bili su: definirati plan razvoja ruralnog turizma u HNK/Ž kroz izradu strateških dokumenata, podići razine znanja i vještina ljudskog kapitala potrebnih za poboljšanje kapaciteta ruralnog turizma i aktivni razvoj turističkih ponuda i podići razinu vidljivosti i prepoznatljivosti turističke ponude na području destinacije. U okviru projekta izrađena je Analiza postojećeg stanja ruralnog turizma u HNK/Ž, realiziran je studijski posjet u Istru s ostvarenjem transfera znanja i iskustva potrebnih za razvoj ruralnog turizma, održan je edukacijski program (5 modula) na kojem je podignuta razina znanja i vještina polaznika, potrebna za poboljšanje kapaciteta ruralnog turizma i aktivni razvoj turističkih ponuda, i ostvareno je povezivanje turističkih subjekata unutar destinacije te okupljanje donositelja odluka vezanih uz ruralni turistički razvoj. Također, urađen je akcijski plan razvoja ruralnog turizma u HNK/Ž i postavljena je turistička putokazna signalizacija na području HNK/Ž.
Valorizacija kulturne i prirodne baštine prekograničnom saradnjom urbanih turističkih odredišta na krškim rijekama jadranskog sliva – RiTour
Naziv projekta: Valorizacija kulturne i prirodne baštine prekograničnom saradnjom urbanih turističkih odredišta na krškim rijekama jadranskog sliva – RiTour
Program: Interreg IPA Program prekogranične saradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014-2020
Status projekta: Implementiran
Period impl.: 01.07.2017 – 31.12.2019.
TZHNK/Ž projektni partner
Ukupni budžet: 745.815,85 EUR
Budžet TZ: 97.926,69 EUR (TZ sufinansiranje: 14.689,02 EUR, IPA II: 83.237,67 EUR)
Projektni partneri:
- Javna ustanova RERA SD za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije, Hrvatska (vodeći partner)
- Grad Solin, Hrvatska
- Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode na području Splitsko-dalmatinske županije “More i krš”, Hrvatska
- Turistička zajednica Hercegovačko-Neretvanskog kantona/županije, BiH
- Grad Mostar, BiH
- Turistička organizacija Podgorice, Crna Gora
Opis: Projekat RiTour je fokusiran na kraške rijeke jadranskog bazena Jadro, Bunu i Moraču na kojima su nastali povijesni gradovi koji su predmet ovog projekta, Salona danas Solin, Doclea danas Podgorica i Bona danas Blagaj, Mostar. Aktivnosti TZ su bile vezane za unapređenje uslova za razvoj ribolovnog turizma na rijeci Buni (organizacija Međunarodnog revijalnog kupa u mušičarenju na Buni, revitalizacija izletišta Bare, izgradnja ribarskih platformi, uređenje šetnice uz Bunu, izrada Studije stanja turističkih resursa na području rijeke Bune, izrada prom. letka).
Valorizacija kulturnog nasljeđa turističkih destinacija Mostar i Podgorica
Naziv projekta: Valorizacija kulturnog nasljeđa turističkih destinacija Mostar i Podgorica
Donator: Vijeće za regionalnu saradnju
Status projekta: Implementiran
Period impl.: 24.10.2019 – 23.10.2020.
TZHNK/Ž Nositelj projekta
Ukupni budžet TZ: 57.996,81 EUR (TZ sufinansiranje: 6.049,07 EUR, IPA: 51.947,74 EUR)
Projektni partneri: saradnik na projektu: Turistička organizacija Podgorice
Opis: Projektom su definirane regionalne turističke rute kulturnog turizma u Mostaru i Podgorici: Sunčana strana svjetske baštine – stari gradovi, rijeke i mostovi, Spomenička regionalna ruta i Religijsko-kulturna regionalna ruta. Akteri iz Mostara i Podgorice su informirani o aktivnostima projekta i o ruti i njenim potencijalnim prednostima. Izrađen je marketinški plan za regionalne turističke rute. Definirane regionalne turističke rute kulturnog turizma široko su promovirane u okviru projekta, uključujući završnu priredbu s koncertom organiziranim u Mostaru uz prijenos uživo na YouTubeu, proizvedeni su promotivni alati u okviru projekta (videozapisi, fotografije, promotivni materijal). Obje turističke organizacije nastojat će podržati suradnju između mostarskih i podgoričkih dionika i povećati aktivnije sudjelovanje turističkih agencija i turoperatora jer će moći birati i stvarati vlastite pakete iz razvijenih itinerera ruta.
Uspostava centra za obuku i prekvalifikaciju Čapljina
Naziv projekta: Uspostava centra za obuku i prekvalifikaciju Čapljina
Donator: Grant u sklopu projekta “Podrška lokalnim partnerstvima za zapošljavanje u Bosni i Hercegovini” (LEP) kojeg je finansirala EU, a provodila Međunarodna organizacija rada (ILO)
Status projekta: Implementiran
Period impl.: 15.06.2017 – 15.12.2018.
TZHNK/Ž projektni partner
Ukupni budžet: 231.060,00 EUR (ILO grant: 196.400,00 EUR)
Sufinansiranje TZ: 3.600,00 EUR
Projektni partneri:
- Asocijacija za ekonomski razvoj REDAH (vodeći partner)
- Služba za zapošljavanje HNŽ/HNK
- Grad Čapljina
- Srednja škola Čapljina
- Bizz Solutions d.o.o. Čapljina
- Turistički klaster Hercegovina
- Turistička zajednica Hercegovačko-Neretvanskog kantona/županije,
Opis: Osnovni smisao projekta bio je da istraži za kojom vrstom kadrova postoji najveća potražnja, te da izvrši selekciju kadrova iz populacije ciljnih skupina (žene, mladi, manjine, povratnici, marginalizirane skupine, dugoročno nezaposlene i teško zapošljive osobe) koji su dostupni na tržištu radne snage, koji će dobiti obuku i prekvalifikaciju u identificiranim oblastima, te da im na taj način poveća zaposlenost i omogući zapošljavanje. Ostvareni rezultati: Osposobljavanje je prošlo ukupno 88 osoba, od čega 67 za struku kuhara i 21 za struku konobara. Sudionici su bili iz 12 općina u BiH, od čega 79 iz HNK/Ž. Zaposleno je 36 sudionika: 15 konobara, od toga 4 žene i 21 kuhar, od kojih je 12 žena.
Historija, kultura, turizam i drevni zanati na evropskom jadranskom području - Adristorical Lands
Naziv projekta: Historija, kultura, turizam i drevni zanati na evropskom jadranskom području – Adristorical Lands
Program: Adriatic IPA Program prekogranične saradnje 2007-2013
Status projekta: Implementiran
Period impl.: 01.03.2011 – 30.09.2014.
TZHNK/Ž Projekni partner
Ukupni budžet: 3.517.345,91 EUR
Budžet TZ: 198.000,00 EUR (TZ sufinansiranje: 29.700,00 EUR, IPA: 168.300,00 EUR)
Projektni partneri:
- Regija Molise (Odjel za saradnju i planiranje), Italija (vodeći partner)
- Provincija Bari, Italija
- Regija Abruzzo (Uprava za turizam i kulturu – Služba za razvoj turizma), Italija
- Udruženje Confesercenti Regije Abruzzo, Italija
- Regija Marche, Italija
- Udruženje „Le Marche Segrete“, Italija
- Provincija Ravenna, Italija
- Regija Veneto (Uprava za turizam), Italija
- Udruženje utvrđenih gradova regije Veneto, Italija
- Informest, Italija
- Pomorski muzej „Sergej Masera“ u Piranu, Slovenija
- Agencija za razvoj Splitsko-dalmatinske županije, Hrvatska
- Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanske županije/kantona, BiH
- Općina Lezha, Albanija
Opis: Glavni cilj – Ojačati vezu zajedničkog porijekla među jadranskim gradovima teritorijalnom saradnjom, kroz stvaranje i provođenje zajedničke prekogranične strategije koja naglašava lokalnu historiju i baštinu. Realizirane aktivnosti: identificiran 31 lokalitet – primjer „izvrsnosti“ na teritoriji HNK/Ž koji su promovirani kroz projekat, realiziran projektni web-portal, definisani itinerari u projektu, održane radionice za turističke vodiče i z Slovenije, za aktere iz HNK/Ž, organizirana edukacijska tura Neum–Mostar i edukacijska tura u HNK/Ž za novinare iz Italije, nabavljeno i postavljeno 10 multimedijalnih totema u HNK/Ž, prezentacija multimedijalnih totema i web stranice na Mostarskom sajmu 2013, izrada promotivnih materijala, organizacija izložbe – Teritorije Adristorical Lands u Mostaru u Starom gradu, predstavljene HNK/Ž destinacije na izložbi fotografija Adristorical Lands u Londonu, organizacija izložbe fotografija Adristorical Lands u Beogradu u vrijeme sajma turizma, prezentirane destinacije HNK/Ž na događajima u Italiji.